Voeding

MSc diëtist José Oudejans

  • Heb je het idee dat je voedingspatroon niet optimaal is?
  • Is er een medische reden voor aanpassing van je eetpatroon?
  • Wil je weten hoe je door het aanpassen van je voeding beter kunt presteren?

Ik help je graag verder! Voedings- en dieetrichtlijnen zijn vaak algemeen en kunnen niet altijd gemakkelijk worden vertaald naar je eigen situatie. Ik neem de tijd om deze richtlijnen te vertalen in een praktisch advies dat is afgestemd op jouw persoonlijke situatie, zodat je op een verantwoorde manier je persoonlijke doel kan bereiken. Praktisch, duidelijk en op basis van wetenschappelijke onderbouwing.

Mijn naam is José Oudejans en ik ben gediplomeerd diëtist en gezondheidswetenschapper. Ik heb de vierjarige HBO opleiding Voeding en Diëtetiek afgerond in 2012, en in 2016 heb ik mijn master Health Sciences behaald. Als diëtist heb ik in diverse settingen ervaring opgedaan en tezamen met mijn wetenschappelijke kennis wil ik dit graag inzetten om jou te helpen om je doel te bereiken!

Een gezonde voeding is persoonlijk en voor iedereen anders. Ik vind het belangrijk om wetenschappelijk onderbouwde adviezen te geven welke zijn afgestemd om iemands persoonlijke omstandigheden. Of het nu gaat om overgewicht, sportprestaties verbeteren, ondergewicht, voeding bij kanker of diverse andere ziektebeelden, individuele begeleiding van een diëtist is de manier voor persoonlijk voedingsadvies op maat.

Werkwijze;

  1. Eerst maken wij een afspraak en vraag ik je eventueel om een aantal dagen een eetdagboek in te vullen.
  2. Tijdens het intakegesprek, van circa 60 minuten, bespreken wij je persoonlijke gegevens, voedingspatroon en je leefstijl. Daarnaast worden er lichaamsgegevens gemeten; gewicht, vetpercentage, spiermassa en taille. Aan de hand van alle gegevens wordt er advies gegeven en een behandelplan opgesteld.
  3. Daarna zullen we in vervolgconsulten het voedingspatroon bespreken en zal ik je begeleiden naar blijvende gedragsverandering om je uiteindelijke doel te behalen.

Vanuit de basisverzekering heeft iedereen recht op 3 uur vergoeding voor de diëtist en bij aanvullende verzekeringen soms meer. Wil je hier meer over weten? Kijk onder het kopje ‘tarieven en vergoedingen’ op www.dieetenco.nl

Gegevens:
– Telefoon: 085-4884704
– Aanwezig: donderdag van circa 16.00 tot 21.30 uur of op afspraak
– Mail: jose@dieetenco.nl
– Website: www.dieetenco.nl
– Geregistreerd in het Kwaliteitsregister Paramedici en lid van de Nederlandse Vereniging voor Diëtisten

 

Dieet & Co; Diëtisten en Consultants gaat voor praktisch, duidelijk en wetenschappelijk onderbouwd.


 

Sportvastencoach | Freek de Boer

Ik heb op het CIOS 1997-2000 de basis gelegd omtrent voeding en bewegen, maar ik heb mij verder gespecialiseerd door vele mensen te begeleiden (vanaf 2000 fulltime werkzaam in de sport- en gezondheidsbranche), opleidingen, cursussen en workshops te volgen. Ik heb sportief afslank groepen begeleid voor zowel kids, teens als volwassenen en vanaf 2007 als personal trainer alleen nog maar 1 op 1 begeleiding gegeven op het gebied van training, lifestyle en voeding. Vanaf 2012 ben ik sportvastencoach en begeleid ik mensen voor, tijdens en na de sportvastenkuur.

Heb je interesse en wil je meer info of een afspraak maken over sportvasten mail dan naar info@sportstudiodeboer.nl of bel 06-22944070.

SPORTVASTEN

Sportvasten is de methode om je leven een nieuwe impuls te geven en om een gezond gewicht te bereiken en te behouden. Sportvasten is geen dieet. Het is een 10-daagse trainingsmethode waarbij de spieren en de lever worden getraind in het verbruik van vet in plaats van suiker (de metabolic switch). Om dit te bewerkstelligen ga je sporten tijdens de vastenkuur. Hierdoor ga je meer vet verbranden en nemen overtollige vetreserves, met name het buikvet, af. Mannen vallen gemiddeld 4 tot 6 kilogram af in 10 dagen, vrouwen 2 tot 4 kilogram. Ook wordt de behoefte aan snaaien en het tussendoor snoepen na de kuur veel minder. Sportvasten is een gezondheidsprogramma, waarbij gewichtsverlies eigenlijk een bij-effect is.

Sportvasten is een bijzonder goede methode om de sportprestaties te verbeteren. Door het sportvasten worden de spieren zo omgebouwd dat ze veel meer energie uit vet kunnen halen. Hierdoor hoeven de suikers, waarvan een veel kleinere voorraad is, minder aangesproken te worden. Het duurvermogen wordt derhalve veel groter. Duuratleten, zoals hardlopers en wielrenners, hebben ineens een veel groter vermogen tot de aanmaak van energie, zonder dat de tank leegraakt. Explosieve sporters kunnen het voor het seizoen inzetten om de basisconditie te verhogen. Een ander voordeel is dat het herstel na sporten (en blessures) beter en sneller gaat.

Lees meer over sportvasten.